sobota, 9 marca 2013

Najprostsze czekoladowe muffie

Co jakiś czas nachodzi mnie ochota na czekoladowe muffinki. Niestety (albo na szczęście), nie wierze za bardzo wypiekom sprzedawanym w piekarniach, albo kawiarniach. Zawsze wole zrobić własne, bo mam pewność co w nich zmieszałam. Właśnie z tej niewiary powstaje wiele moich wypieków.
Macie sprawdzone miejsca, którym wierzycie?

Dziś: przepis na bardzo szybkie muffinki czekoladowe z czekoladą.
Wybrałam takie muffinki czekoladowe, ze ciasto jest zabarwione kakao, a smaku dodaje masa gorzkiej czekolady wewnątrz. Takie są moje ulubione.

Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 1/3 szklanki cukru
- 3 łyżki proszku do pieczenia (muszą wyrosnąć)
- 1,5 tabliczki czekolady pokrojonej (ja dałam całą gorzką i pół mlecznej i tak polecam)
- pół szklanki oleju
- 1 jajko
- szklanka mleka

Przygotowanie:
Zawsze przy muffinkach mieszamy osobno składniki "sypkie", osobno "mokre", a potem je łączymy. Tak tez jest tym razem. Rozkładamy masę do foremek i wkładamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na ok. 15 min. Potem czekamy aż ostygną i możemy się cieszyć fantastycznymi muffiami :)

4 komentarze: