niedziela, 16 lutego 2014

American Dream vol.1

Rzeczą która od zawsze kojarzyła mi się z USA były burgery. Bułka przekrojona na pół i lekko podpieczona, kawałek doprawionego mielonego mięsa, listek sałaty, plasterek pomidora i trochę czerwonej cebuli. To dla mnie opis najbardziej podstawowego burgera. Ostatnio w Warszawie powstała cała masa burgerowni, jedne lepsze, inne gorsze, ale wszystkie starające się opanować sztukę pieczenia burgerów do perfekcji. Odwiedziłam, przed wyjazdem do USA, kilka popularnych miejsc i zjadłam burgery z różnymi dodatkami i o różnym stopniu jakości. Mogę powiedzieć, że to co spróbowałam za oceanem smakowało jak kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt lat praktyki więcej, połączonych z nutką tradycji.

źródło: Pinterest

Nie da się zaprzeczyć, że w Stanach Zjednoczonych można zjeść jedne z lepszych burgerów w życiu i sama się o tym przekonałam. Po spróbowaniu, w tylko wybranych miejscach, sześciu burgerów (tak, liczyłam), wytypowałam miejsce które polecam każdemu, kto jest fanem tych amerykańskich kanapek. Chicago, ulica Belmont, Kuma's Corner. Miejsce wygląda jak zwykły pub, ale pub w którym na stolik lub miejsce przy barze czeka się około 35 minut. Jak już usiądziemy, to dostaniemy kartę, w której każdy burger nosi niepowtarzalną nazwę. Iron Maiden? Led Zeppelin? Slayer? to tylko przykłady nazw. Zapewniam, że każdy z nich jest niezwykły. Burger z kozim serem i oliwkami, ze smażoną cebulką, z gruszką? Na który macie dziś ochotę? Dla stałych gości jest jeszcze burger miesiąca, który nawiązuje do sezonu.
Czekałam na stolik i poznałam stałego bywalca, który przychodził do Kuma's Corner na burgery już od 20 lat. Ten miły Pan, powiedział, że jego zdaniem to najlepsze miejsce w mieście, polecił mi też burger lokalu, czyli Kuma Burger z bekonem, serem cheddar, jajkiem sadzonym i klasycznymi warzywami (sałata, pomidor, cebula). Do kanapki, obowiązkowo porcja frytek i ketchup, który był niezwykle świeży. Spróbowałam, warto było!



A wy lubicie burgery? Wolicie je jeść na mieście, czy zrobić domowe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz