sobota, 18 maja 2013

Chlebek cukiniowy z camembert

Każdemu przyda się przekąska od czasu do czasu. To jest fantastyczna odpowiedź na nagły napad głodu. Sprawdzi się też gdy musimy nasze drugie śniadanie przenosić, gdyż łatwo można kawałek "chlebka" wpakować do pudełka i cały czas smakuje fantastycznie.
Byłam zdziwiona jak szybko go zrobiłam, 18 minut plus czas pieczenia, który wykorzystałam na sprzątanie kuchni (nie jest to moja ulubiona czynność).

Wykorzystałam do przygotowania formę "keksówkę" i na taką formę wykorzstałam:

Składniki:
-1,5 szklanki mąki
-mała łyżeczka soli
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- około łyżeczki oregano, bazylii, lub obu przypraw ;)
- 100 g camembert light
- 1,5 szklanki startej na grubych oczkach cukinii (u mnie wyszła 1 mniejsza cukinia)
- 1 mała cebula
- 2 jajka
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek
- 1/4 szklanki mleka

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sól i przyprawy. Do suchych składników dodaj pokrojony ser camembert. Dodaj posiekaną drobno cebulę i startą cukinię. W szklance wymieszaj jajka, olej i mleko, potem dodaj do suchych składników. Dobrze wymieszaj, przełóż do formy. Czas pieczenia to około 45-50 minut. Potem chwilę odczekaj do wystygnięcia :)

Proste i pyszne :)

1 komentarz: