wtorek, 4 września 2012

Pamiętniki z wakacji, czyli co robiłam, jadłam, piłam?

Rzym cz. 3
Następna część - tego co kocham we Włoszech.


To obok to typowy drink przed-jedzeniowy. Aperol spritz - to lekko gorzki aperitif. Przyrządzany jest z likieru Aperol z winem musującym.
Naprawdę polacam spróbowanie, bo to włoska klasyka :)

Czym byłaby wyprawa do Włoch bez spaghetti z owocami morza? Nie przegapcie tego. Makaron al dente, w towarzystwie owoców morza i lekkiego sosu jest warty grzechu i można znaleźć miejsca gdzie jest naprawdę niedrogi.


Jeszcze trochę pizzy, bo się nią zajadałam. Na samej górze z prosciutto, niżej z cukinią bakłażanem i papryką, dalej z pomidorami, serem gorgonzola i rukolą, a najniżej z bakłażanem i sosem pomidorowym. Ostatni to mój typ!












Włosi mają fantastyczne ciasteczka do kawy. Zestaw idealny - espresso i biscotti.




Jakie włoskie przysmaki lubicie najbardziej?

Całuję,


2 komentarze:

  1. Cantuccini! To chyba moje ulubione biscotti. Z pochodzenia bardziej toskańskie. Twarde, kruche, z migdałami, pycha :)
    A zajadałaś się powiem Ci przednio!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarde czyli super do maczania :) a migdały to zawsze świetne rozwiązanie :)

      Usuń