czwartek, 16 sierpnia 2012

Lemo & nada


Chyba każdy w ciepłe dni lubi wypić lemoniadę. Najczęściej jest to zwykłe połączenie wody, lodu, cukru i cytryny. Jednak ostatnio bardzo często pojawiają się różne kombinacje, z dodatkiem owoców i przypraw. Ja proponuję przepis podstawowy, czyli taki, do którego można dodać cokolwiek ma się w domu lub kupi w sklepie, albo zostawić taki i lemoniada też wyjdzie pysznie.

Na zrobienie 1l lemoniady potrzebne są:


1 duża cytryna
1 limonka (niekoniecznie, ale zwykle cena za jedną to ok. 90 groszy, a dodaje fajnego smaku)
3 łyżki cukru
ok 900 ml wody (ja lubię dodać trochę gazowanej)
lód
~ ewentualnie można dodać plasterki cytryny do dekoracji

Jak połączyć?
Zagotuj trochę wody i połącz gorącą wodę w niewielkim naczyniu z 3 łyżkami cukru, aż ten się rozpuści. Powstaje wtedy taki syrop cukrowy. Do dzbanka wyciśnij cytrynę i limonkę, dolej wodę i wlej przygotowany wcześniej syrop cukrowy. Lód można dodać do dzbanka lub po prostu do szklanek. I gotowe :)



 Ja zrobiłam dziś moją lemoniadę z plasterkami ogórka i miętą. Może to się wydawać trochę dziwne, ale zapewniam, że orzeźwia fantastycznie!


Inne rzeczy które fantastycznie pasują do lemoniad to:
- bazylia
- pomarańcza lub grejfrut
- cienko pokrojony imbir
- mus malinowy lub syrop malinowy (jak dodajemy syrop to można dać mniej cukru)
- kostki lodu można zamienić na kruszony lód
- na imprezę można dodać whisky :)

Wszystko smakuje fantastycznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz